Warunki ogólne
1. Ogólnie
Administratorem strony www.jotex.pl jest Spółka Ellos AB z siedzibą w Borås 501 10, Szwecja, wpisana do szwedzkiego rejestru działalności gospodarczej pod numerem 556044-0264. Zwroty „my”, „nasze” i „nam”, użyte w tekście poniżej, odnoszą się do firmy Jotex.
Prowadzimy sprzedaż wyłącznie dla klientow indywidualnych, nie prowadzimy sprzedaży dla firm. Aby zarejestrować konto w na naszej stronie lub dokonać zakupu produktu lub produktów, należy mieć ukończone 18 lat. Dokonywanie zakupu przez osoby, które nie ukończyły jeszcze 18 lat, możliwe jest za zgodą rodzica lub opiekuna. Dokonując zakupu produktu z naszej oferty, rejestrując konto w naszym serwisie, korzystając z jakiejkolwiek usługi oferowanej na naszych stronach i/lub korzystając z naszych aplikacji mobilnych, Klient akceptuje obowiązujące Warunki ogólne, potwierdzając jednocześnie, że dane które podaje są prawidłowe.
Zastrzegamy sobie prawo do zmiany regulaminu, jeśli zaistnieją ku temu powody, bez wcześniejszego powiadomienia. Obowiązuje wersja regulaminu, zaakceptowana w momencie składania Twojego zamówienia.
O nas
Jotex to wiodąca marka w branży e-commerce w zakresie projektowania i aranżacji wnętrz. Firma powstała w Szwecji i obecnie działa na rynkach Szwecji, Norwegii, Danii, Finlandii, Polski, Niemiec, Holandii i Austrii. Nasze produkty są sprzedawane również przez innych europejskich partnerów z obszaru e-commerce. Jotex to przedsiębiorstwo pionierskie i innowacyjne, które swoją pierwszą platformę e-commerce otworzyło w 2002 roku. Szeroki katalog produktów obejmuje zasłony, meble, tkaniny pościelowe, elementy dekoracyjne i dywany. Oferta skierowana jest do Klientów zainteresowanych wystrojem wnętrz. W każdej kategorii produktów oferujemy Klientowi szeroką gamę produktów o zróżnicowanym przedziale cenowym.
1.1 Dane spółki
Adres email Działu Obsługi Klienta:
customerservice@jotex.pl
Godziny pracy Obsługi Klienta:
Od poniedziałku do piątku: 08:00 - 16:30
Formularz kontaktowy oraz odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania znajdziesz w naszym FAQ
Adres Działu Obsługi Klienta (nie dotyczy zwrotów):
Jotex, 504 83 Borås, Szwecja
Adres do zwrotów zamówień:
Jotex C/O Fiege Brieselang
Havellandstrasse 6
DE-14656 Brieselang
GERMANY
Adres biura:
Ödegärdsgatan 6, 504 64 Borås, Szwecja
HR-Nummer (Szwecja):
556044-0264
2. Ceny i opłaty
Nasze ceny i opłaty mogą ulec zmianie w wyniku okoliczności, nad którymi nie mamy kontroli, takich jak znacznie zmienione ceny surowców, zmiany waluty lub zmieniony podatek VAT. Wszystkie nasze ceny zawierają podatek VAT w aktualnie obowiązującej wysokości - 23%. W przypadku zmiany podatku VAT zastrzegamy sobie prawo do dostosowania naszych cen i opłat o odpowiednią kwotę.
2.1 Koszt dostawy
Darmowa wysyłka dotyczy przesyłki standard powyżej 599 PLN po odliczeniu ewentualnych rabatów. Dla zamówień w przedziale 1-599 PLN oraz dla towarów o większej wadze lub objętości naliczana jest opłata za wysyłkę. Oferujemy również usługę usuwania opakowania za dodatkową opłatą, która jest naliczana oprócz standardowej opłaty za dostawę. Standardowa opłata za dostawę odpowiada najtańszemu dostępnemu sposobowi dostawy, gdy podasz swój adres dostawy w kasie. Całkowity koszt, sposób dostawy oraz czas dostawy zamówienia będą wyświetlane przed ukończeniem zakupu. Twoje zamówienie może być podzielone na kilka paczek i dostarczone w kilku dostawach.
Przesyłki standard - do długości 120 cm
Dostawa do domu - zamówienia powyżej 599 PLN* 0 PLN
Dostawa do domu - zamówienia między 1-599 PLN* 19 PLN
Przesyłki standard - która jest dłuższa niż 120 cm
Dostawa do domu - zamówienia powyżej 599 PLN* 99 PLN
Dostawa do domu - zamówienia między 1-599 PLN* 118 PLN
Przesyłka gabarytowa
Dostawa do domu - zamówienia powyżej 599 PLN* 199 PLN
Dostawa do domu - zamówienia między 1-599 PLN* 218 PLN
Przesyłka gabarytowa - opłata dodatkowa
Usunięcie i utylizacja opakowania: + 67 PLN
*Po odliczeniu ewentualnych rabatów
2.2 Koszt zwrotu i inne opłaty
Koszt zwrotu przesyłki standard: 19 PLN
Koszt zwrotu przesyłki gabarytowej: 199 PLN
Opłata za nieodebranie przesyłki standard: 19 PLN
Opłata za nieodebranie przesyłki gabarytowej: 99 PLN
3. Sposób dostawy
Darmowa wysyłka dotyczy przesyłki standard powyżej 599 PLN po odliczeniu ewentualnych rabatów. Dla zamówień w przedziale 1-599 PLN oraz dla towarów o większej wadze lub objętości naliczana jest opłata za wysyłkę. Oferujemy również usługę usuwania opakowania za dodatkową opłatą, która jest naliczana oprócz standardowej opłaty za dostawę. Standardowa opłata za dostawę odpowiada najtańszemu dostępnemu sposobowi dostawy, gdy podasz swój adres dostawy w kasie. Całkowity koszt, sposób dostawy oraz czas dostawy zamówienia będą wyświetlane przed ukończeniem zakupu. Twoje zamówienie może być podzielone na kilka paczek i dostarczone w kilku dostawach.
Dostarczamy tylko do Polski. Wybierz sposób dostawy i upewnij się, że Twoje dane kontaktowe i adres są poprawne przed dokonaniem zakupu, ponieważ nie mogą one zostać poprawione po złożeniu zamówienia. W niektórych przypadkach przewoźnik może dać Ci możliwość zmiany miejsca dostawy, gdy wyśle Ci powiadomienie o dostawie. Więcej informacji znajdziesz w wiadomości od przewoźnika lub na jego stronie internetowej/w aplikacji. W przypadku istotnych opóźnień w dostawie można odstąpić od zakupu. Oferujemy następujące sposoby dostawy:
Dostawa do domu – przesyłki standard do długości 120 cm
Darmowa wysyłka dotyczy przesyłki standard powyżej 599 PLN po odliczeniu ewentualnych rabatów. Dla zamówień między 1-599 PLN opłata za przesyłkę wynosi 19 PLN. Przesyłka dostarczana jest przez firmę DHL bezpośrednio do Twojego domu lub wybranego punktu odbioru.
Dostawa do domu – przesyłki standard dłuższe niż 120 cm
Dla lekkich przedmiotów dłuższych niż 120 cm (np. niektóre dywany) dostępna jest jedynie dostawa do domu w cenie 99 PLN. Do zamówień między 1-599 PLN doliczane jest dodatkowo 19 PLN. Kiedy dostawa dotrze do DHL, otrzymasz SMS lub e-mail z kalendarzem rezerwacji, w którym będziesz mógł wybrać datę dostawy, która Ci odpowiada.
Dostawa do domu – Przesyłka gabarytowa
Koszt dostawy to 199 PLN. Do zamówień między 1-599 PLN doliczane jest dodatkowo 19 PLN. Dostawa odbywa się bezpośrednio pod Twoje drzwi za pośrednictwem DHL lub Rhenus. Kiedy dostawa dotrze do DHL/Rhenus, otrzymasz e-mail z kalendarzem rezerwacji, w którym możesz wybrać, który termin Ci odpowiada. Jeśli potrzebujesz pomocy w usunięciu i utylizacji opakowania, możesz dodać tę dodatkową usługę do swojego zamówienia za dodatkową opłatą w wysokości 67 PLN.
4. Metody płatności
Dla Twojej wygody oferujemy kilka różnych metod płatności:
Karta kredytowa
Wybierając metodę płatności Karta kredytowa, płacisz kartą debetową bezpośrednio w kasie. Używamy 3D Secure i zawsze szyfrujemy numer Twojej karty, dzięki czemu Twój zakup jest bezpieczny. Akceptujemy karty Visa i Mastercard.
Przelewy online oraz BLIK
Płać bezpośrednio z Twojego konta bankowego. Wybierając szybki przelew online płacisz bezpośrednio z Twojego konta bankowego w kasie. Możesz także wybrać płatność BLIK.
PayPal
Z Paypal możesz wybrać czy zapłacisz z salda PayPal lub kartą powiązaną z Twoim kontem PayPal.
5. Umowa i anulowanie zamówienia
5.1 Umowa
Kiedy złożysz zamówienie, wyślemy potwierdzenie, informując, że otrzymaliśmy Twoje zamówienie. W większości przypadków potwierdzenie dotrze w ciągu kilku minut, ale czasami może to zająć nieco dłużej. Jeśli złożono zamówienie w dniu wolnym od pracy, w pojedynczych przypadkach może to potrwać aż do pierwszego dnia roboczego po zamówieniu. Pamiętaj, że wiadomość e-mail może trafić do folderu ze spamem, dlatego sprawdź ten folder, jeśli nie otrzymasz wiadomości. Potwierdzenie zamówienia stanowi potwierdzenie, że umowa została zawarta pomiędzy Tobą a nami. Jeśli z jakiegoś powodu nie będziemy mogli zatwierdzić zamówienia, poinformujemy Cię o tym jak najszybciej.
5.2 Anulowanie zamówienia
Po kliknięciu „Zakończ zakup” w koszyku nie będzie już możliwe dokonanie jakichkolwiek zmian w zamówieniu. W nielicznych przypadkach można całkowicie anulować zamówienie przed jego wysłaniem, ale zależy to od tego, na jakim etapie przetwarzania znajduje się ono w naszych systemach. W większości przypadków przetwarzanie odbywa się bardzo szybko. Jeśli chcesz anulować swoje zamówienie, prosimy o bezpośredni kontakt z nami za pośrednictwem formularza kontaktowego, abyśmy mogli potwierdzić, czy jest to możliwe. W przeciwnym razie masz prawo do odstąpienia od umowy i zwrotu towaru zgodnie z punktem 6 poniżej.
6. Zwroty i wymiana
6.1 Prawo odstąpienia od umowy/prawo do zwrotu
Zgodnie z prawem jako konsument masz ustawowe prawo odstąpienia od umowy w ciągu 14 dni od dnia, w którym otrzymałeś swój towar. Dla Twojej wygody oferujemy również prawo do zwrotu aż 30 dni od dnia, w którym otrzymałeś swój towar. Prawo odstąpienia od umowy i prawo do zwrotu oznaczają, że masz prawo, niezależnie od powodu, odstąpić od zakupu i otrzymać zwrot pieniędzy. Twoje prawo odstąpienia od umowy/prawo do zwrotu dotyczy wszystkiego na naszej stronie internetowej, z wyjątkiem produktów specjalnie dostosowanych (tj. towarów, które zostały wyprodukowane zgodnie z Twoimi wskazówkami lub które w inny sposób zyskały osobisty charakter, np. firany na wymiar). Bez względu na to, czy chcesz skorzystać z ustawowego prawa odstąpienia od umowy, czy z naszego prawa do zwrotu 30-dniowego, zwrot zostanie zrealizowany w ten sam sposób.
Masz prawo otworzyć opakowanie towaru i przetestować/sprawdzić produkt, ale pamiętaj, aby obchodzić się z nim ostrożnie i tylko w takim zakresie, który jest niezbędny do ustalenia jego właściwości i funkcji. Jeśli nasz personel zajmujący się zwrotami oceni, że Twoje obchodzenie się z towarem spowodowało jego utratę wartości, może zostać dokonane potrącenie z tytułu utraty wartości. W takim przypadku kwota ta zostanie odjęta od zwrotu.
Aby skorzystać z prawa odstąpienia od umowy/prawa do zwrotu, nie musisz kontaktować się z obsługą klienta, wystarczy, że postępujesz zgodnie z instrukcjami dotyczącymi zwrotu, które znajdziesz w swojej przesyłce i zwrócisz towar w ciągu 30 dni. Jeśli chcesz jednak poinformować nas o tym, że chcesz skorzystać z prawa odstąpienia od umowy/prawa do zwrotu, możesz skontaktować się z nami przez opcję „Obsługa Klienta” na naszej stronie internetowej lub za pomocą danych kontaktowych podanych w punkcie 1.1 niniejszych ogólnych warunków. Możesz również skorzystać z formularza UOKIK lub wypełnić poniższy formularz i odesłać go do nas. Jeśli skontaktujesz się z nami drogą mailową, otrzymasz potwierdzenie, że Twój e-mail został odebrany. Korzystanie z formularza jest całkowicie dobrowolne, nie jest wymagane do skorzystania z prawa odstąpienia od umowy/prawa do zwrotu.
Należy zauważyć, że jeśli zrezygnujesz z odbioru lub przyjęcia swojej dostawy, nie informując nas w wyraźny sposób, że korzystasz ze swojego prawa odstąpienia od umowy to nie jest to traktowane jako skorzystanie z prawa do odstąpienia od umowy. W takim przypadku zostanie naliczona opłata za nieodebrane przesyłki, zobacz punkt 6.3. Aby uniknąć tej opłaty, zalecamy zawsze odbierać swoje towary i następnie je zwrócić, jeśli zmienisz zdanie dotyczące zakupu.
Pamiętaj, że musisz odesłać produkt do nas bez zbędnej zwłoki i nie później niż 30 dni po dniu, w którym odebrano towar. Możesz przeczytać więcej o tym, jak zwrócić towar w punkcie 6.4.
Jeśli zwrócisz zamówienie w całości, zwrócimy całkowitą wartość towaru i ewentualny koszt dostawy, jednak nie zwracamy opłat dodatkowych, które powstały w wyniku wyboru droższego sposobu dostawy. Standardowa opłata za przesyłkę odpowiada najtańszej opcji dostawy dostępnej dla Ciebie przy finalizacji zamówienia. Jeśli zdecydujesz się zwrócić tylko część zamówienia, nie zwrócimy ewentualnych kosztów dostawy przesyłki ani dopłat, ponieważ są one niezależne od liczby zamówionych produktów.
Nie masz prawa do odstąpienia od umowy w przypadku usług rozpakowania – usunięcie i utylizacja opakowania, które zostały zrealizowane i za które zapłacono. Oznacza to, że nie masz prawa do zwrotu pieniędzy, jeśli usługa rozpakowania została już wykonana. Jeśli zdecydujesz się na zakup usługi rozpakowania do swojego zamówienia, należy mieć świadomość i zgadzać się z faktem, że usługa rozpakowania zostanie wykonana niezwłocznie w związku z dostawą zamówienia, oraz że nie masz prawa do odstąpienia od umowy w przypadku tej usługi.
Ty ponosisz koszty zwrotu. W przypadku zwrotu paczek standardowych koszt zwrotu wynosi 19 PLN za paczkę. W przypadku zwrotu większych/cięższych towarów koszt zwrotu wynosi 199 PLN za paczkę. Zauważ, że koszt przesyłki zwrotnej dla większych/cięższych towarów może być podzielony na dwie linie w Twoim dokumencie zwrotu z powodu ograniczeń systemowych. Całkowity koszt przesyłki zwrotnej wynosi jednak 199 PLN. Przeczytaj więcej o zwrocie środków w rozdziale 6.5.
Wzór formularza odstąpienia od umowy
Adresat: Jotex
504 83 Borås, Szwecja
e-mail: customerservice@jotex.pl
-Ja/My niniejszym informuje/informujemy (*) o moim/naszym (*) odstąpieniu od umowy sprzedaży następujących rzeczy(*)/umowy dostawy następujących rzeczy(*)
-Data zawarcia umowy(*)/odbioru(*)
-Imię i nazwisko konsumenta(-ów)
-Adres konsumenta(-ów)
-Podpis konsumenta(-ów)
-Data
(*) Niepotrzebne skreślić
6.2 Prawo do wymiany
Nie oferujemy darmowych wymian. Jeśli chcesz wymienić towar, prosimy o złożenie nowego zamówienia za pośrednictwem naszej strony internetowej. Zwróć towar, który masz w domu, postępując zgodnie z instrukcjami zwrotu, które znajdziesz w swojej dostawie. Więcej informacji na temat zwrotów znajdziesz w sekcji 6.4.
6.3 Przesyłki nieodebrane
Jeśli nie odbierzesz swojej paczki ani nie przyjmiesz dostawy w wyznaczonym czasie, zostanie ona automatycznie odesłana do nas. Po przetworzeniu zwrotu paczki otrzymasz zwrot pieniędzy za to, co zapłaciłeś za towary w paczce/dostawie, z wyjątkiem ewentualnych opłat dodatkowych. Pobieramy opłatę w wysokości 19 PLN za zwykłe przesyłki standard i 99 PLN za większe/cięższe przesyłki gabarytowe, które nie zostaną odebrane/przyjęte w wyznaczonym terminie. Opłata zostanie odjęta od kwoty, którą otrzymasz z powrotem.
6.4 Jak zwrócić przedmiot
Postępuj zgodnie z instrukcjami zwrotu, które znajdziesz w swojej przesyłce, różnią się one w zależności od rodzaju towaru/zamówienia. Jeśli kupiłeś mniejszy towar, często możesz zarejestrować swój zwrot za pośrednictwem naszej strony zwrotów online. W takim przypadku na Twoim formularzu zwrotnym znajduje się kod QR, który możesz zeskanować telefonem, aby bezpośrednio zalogować się na stronę zwrotów. Możesz też zalogować się przez www.jotex.pl/returns i tam wypełnić kod zwrotu, który znajdziesz na swoim dokumencie towaru. Zwróć swoje nieużywane towary z wszystkimi nietkniętymi metkami w oryginalnym opakowaniu; jeśli opakowanie jest uszkodzone, możesz spakować towar w inne, porównywalne opakowanie. Upewnij się, że dobrze zapakujesz produkt, aby był zabezpieczony podczas transportu.
Jeśli nie posiadasz formularza zwrotu/etykiety zwrotu, należy skontaktować się z działem obsługi klienta za pośrednictwem formularza kontaktowego dostępnego w sekcji „Obsługa klienta” na naszej stronie internetowej. W przypadku przedmiotów o większej masie lub objętości prosimy o kontakt z działem obsługi klienta w celu zarezerwowania terminu odbioru. Trzeba zachować potwierdzenie zwrotu do momentu otrzymania od nas informacji o rozpatrzeniu zwrotu, ponieważ jest to dowód wysłania zwrotu. Normalnie proces zwrotu lub reklamacji trwa około 2 tygodni od daty odesłania towaru, ale w związku z dniami wolnymi od pracy i szczytem sezonu może to zająć nieco więcej czasu.
W przypadku zwrotu paczek standardowych koszt zwrotu wynosi 19 PLN za paczkę. W przypadku zwrotu większych/cięższych towarów koszt zwrotu wynosi 199 PLN za paczkę. Zauważ, że koszt przesyłki zwrotnej dla większych/cięższych towarów może być podzielony na dwie linie w Twoim dokumencie zwrotu z powodu ograniczeń systemowych. Całkowity koszt przesyłki zwrotnej wynosi jednak 199 PLN. Jeśli Twój zwrot jest reklamacją lub jeśli otrzymałeś niewłaściwy przedmiot, nie zostanie naliczona opłata za przesyłkę zwrotną.
6.5 Zwrot środków
Podczas wykonywania swojego prawa odstąpienia od umowy/prawa do zwrotu, zwrot pieniędzy następuje bez zbędnej zwłoki, nie później niż w ciągu 14 dni od momentu, kiedy otrzymamy ewentualne zgłoszenie o chęci skorzystania z prawa odstąpienia od umowy/prawa do zwrotu. Nie dokonamy jednak zwrotu pieniędzy, zanim nie otrzymamy zwróconego towaru lub nie dostarczysz dowodu, że towar został zwrócony, w zależności od tego, co nastąpi wcześniej.
Zwrot pieniędzy następuje tą samą metodą płatności, która została użyta przy składaniu zamówienia. W przypadku zakupów kartą, płatności BLIK lub przelewów bankowych online, zwrot zostanie dokonany na tę samą kartę lub konto, z którego pobrano pieniądze, a w przypadku zakupów w systemie PayPal, zwrot zostanie dokonany bezpośrednio na konto PayPal. Pamiętaj jednak, że zanim zobaczysz je na swoim koncie, może minąć do 5 dodatkowych dni bankowych ze względu na czas przetwarzania danych przez bank.
7. Reklamacje
Jeśli Twój towar byłby wadliwy lub wystąpiłyby wady, lub opóźnienia w dostawie, możesz zgłosić reklamację towaru/zakupu. Zgodnie z ustawą o ochronie praw konsumentów odpowiadamy za wady towaru przez 2 lata, licząc od daty, w której otrzymałeś towar, pod warunkiem, że wada jest pierwotna i nie wynika z niewłaściwego użytkowania towaru. Pamiętaj jednak, że musisz zgłosić reklamację w rozsądnym czasie po tym, jak odkryłeś lub powinieneś był odkryć wadę. Reklamacja zgłoszona w ciągu 2 miesięcy zawsze uznawana jest za zgłoszoną w terminie. Dlatego zalecamy, abyś sprawdził towar w rozsądnym czasie po jego odebraniu. Pamiętaj, aby nie pogarszać wady, kontynuując użytkowanie towaru po odkryciu wady. W przypadku uznania reklamacji obowiązują Twoje prawa zgodnie z Kodeksem cywilnym.
Jeśli sprawa dotyczy uszkodzenia w transporcie, przeczytaj więcej informacji w sekcji 7.1.
Aby proces reklamacyjny przebiegał jak najsprawniej, prosimy o kontakt z nami za pośrednictwem formularza reklamacyjnego, który znajdziesz tutaj lub w sekcji „Obsługa Klienta” na naszej stronie internetowej. Nasze dane kontaktowe znajdziesz także w sekcji 1.1. Opisz wadę i załącz zdjęcia uszkodzenia/ewentualnie uszkodzonego opakowania, najlepiej zrobione z różnych kątów. Dział obsługi klienta skontaktuje się z Tobą, przedstawiając propozycję działań w zależności od rodzaju wady. W przypadku zaakceptowania obniżki ceny lub rekompensaty jako rozwiązania, nabywca zrzeka się wszelkich przyszłych praw do reklamacji i zwrotu wad objętych rekompensatą. Jeśli chcesz bezpośrednio odesłać towar do oceny bez kontaktu z nami, postępuj zgodnie z instrukcjami dotyczącymi zwrotu, które znajdziesz w swojej dostawie, i zaznacz, że towar jest uszkodzony.
Jeśli brakuje Ci etykiety zwrotnej lub potrzebujesz zarezerwować odbiór towarów o większej wadze lub objętości, skontaktuj się z obsługą klienta tutaj lub za pośrednictwem formularza kontaktowego, który znajdziesz w sekcji „Obsługa Klienta” na naszej stronie internetowej. Zachowaj swój paragon za zwrot do momentu zakończenia rozpatrywania Twojej reklamacji przez nas. Jeśli chcesz samodzielnie zorganizować zwrot do nas, prosimy o wysłanie towaru na nasz adres zwrotny, który znajdziesz w sekcji 1.1. Możesz przeczytać więcej o tym, jak zwrócić towar w sekcji 6.4.
Po otrzymaniu przez nas reklamowanych towarów nasz dział zwrotów zadecyduje o przyjęciu reklamacji. W przypadku większości typów towarów zakup jest anulowany po zaakceptowanej reklamacji i następuje zwrot pieniędzy. W przypadku niektórych typów towarów, takich jak np. produkty elektroniczne I firany na wymiar, najczęściej odbywa się naprawa lub, jeśli to możliwe, wymiana na nowy towar przed anulowaniem zakupu. Jeśli Twoje zakupy zostaną anulowane, możemy w niektórych przypadkach zgodnie z prawem mieć prawo do odliczenia wartości użytkowej, co oznacza, że możesz być zobowiązany do zapłaty nam rekompensaty za korzyść, jaką otrzymałeś z produktu. W takim przypadku odliczenie wartości użytkowej zostanie potrącone z kwoty zwrotu. Zwrot nastąpi bez zbędnej zwłoki i tą samą metodą płatności, której użyto podczas zakupu. Więcej informacji na temat zwrotów można znaleźć w sekcji 6.5.
W przypadku uznania reklamacji jesteśmy odpowiedzialni za wysyłkę, wszelkie dodatkowe opłaty i wysyłkę zwrotną reklamowanego produktu. Jeśli Twoje zamówienie składa się z więcej niż jednego towaru niż ten, którego dotyczy reklamacja, nie zwrócimy jednak kosztów wysyłki ani opłat dodatkowych, ponieważ opłaty te są niezależne od liczby zamówionych produktów. Jednakże to my jesteśmy odpowiedzialni za wysyłkę zwrotną. W przypadku odrzucenia reklamacji produkt zostanie odesłany do Ciebie.
7.1 Uszkodzenia podczas transportu
Prosimy o sprawdzenie opakowania w momencie dostawy, gdy kierowca jest jeszcze na miejscu. Jeśli zauważysz uszkodzenie, prosimy o poinformowanie o tym kierowcy, który sporządzi notatkę na liście przewozowym. Notatka ma dla nas znaczenie w przypadku zgłaszania szkody wobec przewoźnika, jednak nie wpływa na Twoje prawa reklamacyjne.
Zrób zdjęcia uszkodzonego opakowania (najlepiej z kilku kątów) przed otwarciem i zbadaniem reszty towaru. Zrób zdjęcia dodatkowych uszkodzeń. Następnie zgłoś szkodę do naszego serwisu obsługi klienta za pomocą formularza reklamacyjnego, który znajdziesz tutaj lub w sekcji „Obsługa Klienta” na naszej stronie internetowej. Nie zapomnij dołączyć zdjęć.
Aby móc zgłosić szkodę przewoźnikowi, twój e-mail musi dotrzeć do nas w ciągu kilku dni od momentu dostawy, dlatego prosimy o niezwłoczny kontakt w przypadkach, gdy to możliwe. Jeśli skontaktujesz się z nami później lub zauważysz szkodę transportową dopiero po dostawie, Twoja reklamacja zostanie rozpatrzona zgodnie z normalnymi procedurami reklamacyjnymi.
8. Pozostałe
8.1 Karta upominkowa
Oczywiście sprzedajemy karty upominkowe. Należy wpisać „karta upominkowa” w polu wyszukiwania na naszej stronie internetowej, aby zobaczyć oferowane kwoty. Trzeba wprowadzić adres e-mail odbiorcy, imię i nazwisko oraz tekst życzeń. Zapłacisz jak zwykle w kasie, a karta podarunkowa zostanie wysłana pocztą elektroniczną na podany adres e-mail. Karta podarunkowa posiada unikalny kod, który wprowadza się w kasie, gdy chce się z niej skorzystać. Jeśli nie wydasz całej kwoty za jednym razem, po prostu użyj tego samego kodu przy następnych zakupach. Okres ważności karty podarunkowej wynosi 36 miesięcy.
8.2 Gwarancja na elektronikę
Wszystkie urządzenia elektroniczne, które sprzedajemy, mają co najmniej roczną gwarancję, chyba że w informacji o produkcie na naszej stronie internetowej podano dłuższy okres gwarancji. Twoja faktura lub dokument przewozowy stanowią dowód gwarancji, a wszelkie naprawy zazwyczaj trwają od 2 do 5 tygodni. Pamiętaj, że gwarancja nie obowiązuje, jeśli produkt był niewłaściwie używany. Jeśli produkt wydaje się być wadliwy, ważne jest, aby dokładnie zapoznać się z instrukcją obsługi przed odesłaniem go do nas, aby upewnić się, że został poprawnie zainstalowany/użytkowany. W ten sposób unikniesz ewentualnych kosztów, które mogą zostać Ci naliczone, jeśli autoryzowany serwis nie uzna sprawy za podlegającą gwarancji.
8.3 Faktura
Dowód dostawy dołączony do dostawy zamówionych produktów jest jednocześnie dowodem zakupu, dlatego zawsze należy go zachować. Na paragonie widnieje łączna kwota podatku VAT dla danego zamówienia. W przypadku zwrotu towaru należy zawsze zrobić kopię paragonu i zachować ją. Zakupy w Jotex może zrobić wyłącznie jako jako osoba prywatna, a nie jako firma, dlatego nie można wprowadzać numeru NIP w kasie. W przypadku zagubienia paragonu możemy przesłać tylko kopię z tymi samymi informacjami o zamówieniu, które znajdują się na dowodzie dostawy, nie można już wprowadzać żadnych zmian, np. nazwiska lub adresu.
8.4 Wyłudzanie
Zgłaszamy na policję wszelkie oszustwa i włamania do danych oraz próby takich działań, które są skierowane przeciwko nam jako firmie. Zastrzegamy sobie prawo do odmowy przyjęcia lub anulowania Twojego zamówienia, jeżeli istnieje uzasadnione podejrzenie wyłudzenia, przejęcia konta lub innych ataków na naszą stronę.
8.5 Wsparcie i dostępność
Naszym celem jest odpowiedzenie na pytania przesłane mailem w ciągu 48 godzin od momentu otrzymania pytania. Czas ten dotyczy jedynie godzin naszej pracy (dni robocze 08:00-16:30) oraz zapytań dotyczących już zrealizowanych zamówień, reklamacji lub prawa do odstąpienia od umowy. W przypadku, gdy nie odpowiemy na Twój e-mail w ciągu 48 godzin, poinformujemy Cię o opóźnieniu.
8.6 Błędne ceny i wyświetlanie kolorów
Zawsze dążymy do posiadania poprawnych informacji na naszej stronie internetowej, jednak czasami mogą wystąpić błędy. Cena towaru lub inne pokrewne informacje mogą w niektórych przypadkach być błędne. Jeśli błąd zostanie odkryty przed dostawą, a jest to oczywisty błąd w druku, pisowni lub cenie, z którego zdajesz sobie sprawę lub powinieneś był/powinnaś była sobie zdawać sprawę, zastrzegamy sobie prawo do anulowania Twojego zakupu i zwrócenia pieniędzy za towar. Jeśli to nastąpi, oczywiście skontaktujemy się z Tobą. Zastrzegamy sobie również prawo do błędów drukarskich i nieścisłości w naszych promocjach i newsletterze, a także do ewentualnych błędów w stanach magazynowych. Różne ekrany i ustawienia ekranu mogą wpływać na odwzorowanie kolorów towarów na naszej stronie internetowej i w związku z tym nie możemy zagwarantować, że odcienie towarów są całkowicie zgodne.
8.7 Spory
W przypadku nierozstrzygniętych sporów, zalecamy kontakt z jedną z Krajowych Rad ds. Sporów Konsumenckich, o której informacje można znaleźć w urzędach i na stronach internetowych powiatowych (miejskich) Rzeczników Praw Konsumentów, organizacji pozarządowych wspierających konsumentów, Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej oraz na stronach internetowych Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów: https://www.uokik.gov.pl/spory_konsumenckie.php lub https://polubowne.uokik.gov.pl/rejestr,5,pl.html lub poprzez Punkty Kontaktowe ds. ADR/ODR, Plac Powstańców Warszawy 1, 00-950 Warszawa, telefon 22 55 60 332, 22 55 60 333, e-mail: kontakt.adr@uokik.gov.pl. Możliwe jest również skorzystanie z usługi internetowego rozstrzygania sporów dostępnej na stronie internetowej Komisji Europejskiej: https://ec.europa.eu/odr.
8.8 Siła wyższa
Jotex jest zwolniony z odpowiedzialności za niewykonanie lub nienależyte wykonanie zobowiązań wynikających z niniejszych Warunków ogólnych, jeżeli jest ono spowodowane okolicznościami łagodzącymi opisanymi poniżej, a okoliczności te uniemożliwiają, komplikują lub opóźniają spełnienie wspomnianych Warunków. Na okoliczności łagodzące Siły wyższej składają się między innymi działania lub niemożność działania ze strony władz, nowe lub zmienione prawo, konflikt na rynku pracy, lokaut pracowników, blokady, pożar, powódź, sabotaż lub poważne awarie i wypadki. Siła wyższa to też między innymi oficjalne postanowienia władz mające negatywny wpływ na rynek i produkty np. postanowienia na temat napisów ostrzegawczych lub zakazy handlu i inne oraz wszelkiego rodzaju recesje gospodarcze.
Stan na: 12-11-2024